...

............................................................................

dissabte, 26 de març del 2011

LA BURRERA CANTA A RAFELCOFER


Serà a les 19 hores del 26 de març, dissabte, a l'Auditori Municipal de Rafelcofer (foto esquerra). Se celebra la cinquena edició del Festival de Poesia de la susdita localitat saforenca, i nosaltres hem tingut l'honor de ser requerits per a desenvolupar les necessitats escèniques que comporta l'esdeveniment en qüestió.
Cantarem la burrera amb tots els nostres efectius: Salvador Bolufer (clic) serà la veu que clame en el desert, Enric Murillo (clac) al piano i Cristina Martí (cloc) a la guitarra posaran en solfa la veu esmentada amb la màgia de les seues músiques, i Cèsar Monzonís rebentarà les barreres del trellat per a demostrar que, moltes vegades, la realitat supera la ficció.

Però aquesta vegada el nostre cantar festejarà les seues tessitures amb la complicitat de tres potències humanes que, a més d'amics entranyables, formen part de la fèrtil galàxia de savieses que alimenta les parides de la nostra burrera: Francesc Vila, Maria Josep Escrivà i Tomàs Llopis. Francesc serà el mantenidor de l'acte; Maria Josep i Tomàs ens brindaran una especial col·laboració que delectarà el públic assistent i dignificarà l'esperit del nostre espectacle.



EL CANTAR DE LA BURRERA. (cluuuc) 
El nostre cantar, el vostre cantar... EL D'ELLS NO!


Francesc Vila.
Mantenidor de l'acte
Francesc Vila (clic) és un periodista saforenc, beneït per les aures benignes del Grau, que vam conéixer a Barcelona, on viu i treballa, fa un parell d'anys. Havíem sigut convidats a participar a la Setmana de la Poesia de la ciutat esmentada i per una sèrie de boniques circumstàncies (la seua antiga amistat amb la també grauera Maria Josep hi va ser determinant) Paco es va convertir en el nostre perfecte amfitrió. La foto que va fer del potet de pixum que mostrava Bolufer durant l'actuació ha pegat la volta al món, la qual cosa té encara més mèrit si tenim en compte que els orins que contenia el potet van estar fabricats amb la cervesa que acabaven de servir a Francesc, a punt de començar l'espectacle.

Maria Josep Escrivà (cloc) (foto dreta) i Tomàs Llopis (cluc) són els nostres assessors lingüístics. Ells ens han ensenyat a festejar la nostra llengua amb un mínim de dignitat, i sense ells, les nostres literatures encara bambarien demanant almoina per entre els suburbis de la ignorància. Els dos són poetes de prestigi i recitaires de molta qualitat, cadascú amb el seu estil. A Rafelcofer participaran amb intenció de donar suport i adornar els nostres cantars, però és tot un privilegi gaudir d'un tast poètic en solitari de qualsevol dels mestres referits.

Tomàs Llopis.
Amb el guitarrista Miquel Pérez
La qualitat dels recitadors que han actuat en edicions anteriors i l'èxit d'organització són per a nosaltres abellidors al·licients per a afrontar aquest envit que tractarem d'acomplir amb dignitat, amb l'ajuda del públic i amb la força de les ametles i la mistela que sol amenitzar les taules, i que dóna a la sala un toc de gràcia especial.

Organitza el festival l'Associació Cultural el Rebrot (clic). Hi col·laboren: Edicions 96, que obsequiarà tots els assistents amb un quadern de poemes dissenyat per a l'ocasió; l'Ajuntament de Rafelcofer i la Generalitat de Catalunya.

La Generalitat Valenciana?... Ni està ni se l'espera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

EL POTET DE PIXUM
BURRERA COMPRIMIDA a BURRERA COMPRIMIDA S.A. - 2/10/20
*Per Salvador Bolufer* Durant les huit temporades que va estar en antena el programa *Bon profit*, de Ràdio Pego, solia començar la meua intervenció recitant uns versos de tall satíric, normalment amb la música del preludi de Bohemios que activava des del control la nostra Carmen Oltra (*Carmenzilla del Pedàs*), amb el també nostre Pep el Tito (*Titus magnanimun*), sempre preparat per a completar la festa amb alguna onomatopeia marca de la casa. "El potet de pixum" és un del centenar de poemes que nasqueren per aquell motiu a principis dels anys 90. La temàtica dels textos era mo...

LA FAULA DE LES PILOTES

BURRERA COMPRIMIDA a BURRERA COMPRIMIDA S.A. - bucomsa - - 19/05/20
*Per Salvador Bolufer* *"La faula de les pilotes"* és un poema que vaig escriure en els temps en què els duros botaven, quan el formigó era sinònim de *riquea* i prosperitat i la moda dels camps de golf havia d’atraure a les nostres geografies tots els rics del planeta. L'any 2017, quan el vaig incloure al llibre de poemes satírics *Versos (per)versos* (Edicions 96) ja podia considerar-se una crònica de fets, però l’any 2007, quan va guanyar la primera edició del Premi Malva, era només una amanida de versets de caire premonitori. *L'any 2007 es preveia que l'esclafit de la bomb... més »

LA PLATJA DE L'ESPERANÇA (la playa de Madrid)

BURRERA COMPRIMIDA a BURRERA COMPRIMIDA S.A. - bucomsa - 12/04/20
*Per Salvador Bolufer* LA PLATJA DE L'ESPERANÇA és el títol del poema guanyador del Premi Malva 2015 de poesia satírica. Forma part d'un conjunt de cosconelles poètiques que vaig escriure amb tota la mordacitat sarcàstica que el moment reclamava. Es tracta d'una paròdia poètica basada en fets reals, però que ens recorda el *Bienvenido, Mister Marshall*, del gran Berlanga. Don Arturo Torró –el trobador en la ficció– i donya Esperanza Aguirre –la musa– són els principals protagonistes d'una història que es va desenvolupar a Gandia durant una visita oficial de la susdita mandatària... més »

..



.

BURRÍCULUM COMPANYIA:

>Burrera Comprimida SA (cliquen)

INTÈRPRETS EN ACTIU:

>Salvador Bolufer, trobador (cliquen)

>Enric Murillo, músic (cliquen)

>Cristina Martí, músic (cliquen)

>Cèsar Monzonís, actor (no disponibl)

ASSESSORIA LINGÜÍSTICA:

>Tomàs Llopis (cliquen)

>Maria Josep Escrivà (cliquen)

ASSESSORIA ESPIRITUAL:

>Pasqual Molina, ponències (cliquen)

>Vicenta Llorca, actes poètiques (no disponibl)

>Maria Tomàs, peripècies escrites (no disponibl)

PERSONATGES DE FICCIÓ:

>D. Furgoneto Pastizal (no disponibl)

>Profeta Makok (no disponible)

MÉS BURRÍCULUMS:

>Ressennyes d’altres grups i personalitats burreracomprimidores que formen part del present i del passat de la causa BUCOMSA (no disponibl)

BURRERA FALLERA

Sobre el vol rebolicat dels gafarrons,
volaran altres espècies clandestines.
Per les tèrboles penombres, els falcons;
i per TERRA, MAR I ANO, les gavines.


AUCA COMPLETA (cliiic)
.
(cliiic)

.

BUCOMSA Grup escènic nascut com a conseqüència d’un espectacle basat en el poemari homònim de Salvador Bolufer publicat l’any 1999. Es calcula que més de 10.000 persones van presenciar en directe aquell espectacle, que va ser reconegut amb el premi Notable de l’any 2001 concedit per la cadena SER. Després d’un temps fent televisió, el grup va tornar als escenaris amb nous vessants artístics enriquits amb les incorporacions de la guitarrista Cristina Martí i del pianista i compositor Enric Murillo.EL CANTAR DE LA BURRERA és l’espectacle que actualment representa la companyia. Un treball en clau d’humor basat en el disc del mateix títol editat l'any 2009 per MFactory Music.
.................................................
.................................................

...

.......................................................................